Dünyanın En Değerli Porseleni ' Sevres'
Dünyanın En Değerli Porseleni ' Sevres'
Sevres porselenin tarihi, Maliye Bakanı’nın kardeşi Marquis Orry de Fulvy’nin Fransız Kralı XV. Louis’den Sakson usulü porselen üretme lisansı almasıyla 1738’de başlamıştır.
Chantilly’den kaçan Arcanist Dubois kardeşler, Chateau de Vincennes’de porselen üretmek için deneyler yapmışlardı.Gravant ile birlikte 1745 civarında bir tür yumuşak hamurlu frit porselen üretmeyi başardılar. Sevres Porselen Fabrikası, ilk olarak 1738 yılında Chantilly’de yakınlardaki bir porselen fabrikasından yerel ustalar tarafından Fransa, Chateau de Vincennes’de kuruldu. Sevres, başından beri zenginler ve ayrıcalıklılar için ince detaylara sahip yaldızlı ve elle boyanmış dekoratif sanatlar yarattı.
Marki’nin 1751’de ölümünden sonra, şirkette yüzde 25 pay alan ve adını “Manufacture Royale de la porcelaine de France” olarak değiştirildi ve ayrıca çift L monogramını bir fabrika işareti olarak belirlendi. Louis XV, 1759 civarında tüm Sevres porselen operasyonunu kendisi devraldı, mallarını hem Fransız hem de uluslararası müşterilere tanıtmak için en iyi elçi olduğuna inanıyordu. Vincennes Fabrikasına porselen üzerine polikrom boyama tekeli de verildi. Diğer Fransız fabrikalarının porselenlerini sadece tek renge boyamasına izin verildi. Bu tekel 1780 yılına kadar sürdü.
FABRİKA SERVES’E TAŞINDI
1756 yılında fabrika halen faaliyette olduğu Sevres’e taşınmıştır. Serves Porselen olarak faaliyetine devam etmektedir. Frit-porselen üretmek için gereken düşük pişirme sıcaklığı nedeniyle, dekorasyon için zengin bir renk paleti uygulamak mümkün oldu. Bu, birçok Avrupa porselen fabrikasının takip edeceği bir örnek oldu. Sevres, Bachelier’in tanıttığı sırsız bisküvi porseleninin modellenmesinde de örnek oldu. 1772’de Limoges’te bir kaolin yatağının bulunmasının ardından Sevres, sert hamurlu porselen üretmeye başladı. 1804 yılında fabrikaya ‘Imalat Imperiale’ unvanı verildikten sonra frit porselen üretimine son verildi.
Yüzyılın başında Sevres operasyonlarına yeni bir yönetici Alexander Brongniart’ı atadı. Brongniart, bir bilim adamı ve bir mimarın oğluydu ancak porselen üretimi veya tasarımı konusunda çok az deneyimi olan bir kişiydi. Ancak kimya, botanik, zooloji ve jeoloji konularında gerçek bir Rönesans adamı olarak yetenekliydi. Brongniart, becerilerini ve deneyimlerini daha önce hiç kullanılmamış şekillerde porselen üretimine uyguladı.
Sevres Porselen daha sonra, toplumun daha geniş bir kesimi için zengin ve basit ancak yüksek kaliteli parçalar için yüksek düzeyde hazırlanmış parçalar üretmek üzere genişleyerek Fransız Kraliyet ailesine olan bağımlılığını bırakmaya başladı.
‘Sevres O Zaman ve Şimdi’ sergisinde sergilenen bir çay servisinin bu kapalı fincan ve tabağı, 1759-1760 yıllarında yapıldığında modaya uygun yeşil ve pembe zeminlerin bir kombinasyonunu sergiliyor. Hillwood Estate, Museum & Gardens
Fabrika ayrıca, sır ve kaolin (porselen hammaddesi) deneylerine ve dekorasyon departmanının genişletilmesine yatırım yaptı. Sevres, dünyanın ilk müzelerinden birini yalnızca porselene adadı. Kendi üretimlerinin yanı sıra dünyanın dört bir yanından sergiler ve antikalar da dahil etti. Sevres Porselen, Napolyon da dâhil olmak üzere bir dizi Fransız hükümdar aracılığıyla gelişmeye devam etti.
Fragonard gibi tanınmış sanatçılar Sevres’te çalıştı ve birinci sınıf üretim ve fiyatlandırmaya odaklanmaları, yalnızca en iyi dekoratörleri çekmelerini sağladı. Sevres Porselen, sürekli olarak en iyi porseleni üretti.Uzun yıllar boyunca, zengin ve ayrıcalıklılar için dünyanın en kaliteli lüks mallarından bazılarını üretme konusunda Fransız itibarını güçlendirdi. Wallace Koleksiyonu, dünyadaki en iyi Sevres Porselen müze koleksiyonuna sahiptir. Diğer koleksiyonlar arasında Buckingham Sarayı ve Windsor Kalesi’ndeki Kraliyet Koleksiyonu ve Waddeson Malikanesi’ndeki Rothschild Koleksiyonu bulunmaktadır.
Her iki Sevres Porselen koleksiyonu da on dokuzuncu yüzyılda, birçok sanat eserinin piyasaya çıktığı Fransız Devrimi’nin bir sonucu olarak bir araya gelmiştir.
Napolyon, klasik etkilerle, ancak gücü ifade eden ayrıntılı süslemelerle İmparatorluk tarzının büyük parçalarını tercih etti. Sevres, çeşitli stil tercihleri gelip giderken bile 19. yüzyıl boyunca Kraliyet tercihini ve etkisini korudu.